NOÉMIE GOLDBERG & KATERINA UNDO

sep-ligne-940x25

Exhibition : 15.04.16 > 14.05.16 / Thursday > Saturday : 14h > 18h

sep-ligne-940x25

KATERINA UNDO / W/HOLE EXPANSION

sep-ligne-940x25

01-k-undo
02-k-undo
03k-undo
04-k-undo
05-k-undo
06-k-undo
07-k-undo
08-k-undo
09-k-undo
10-k-undo

sep-ligne-940x25

© Photos : Pierre Ghyssens , Renaud Schrobilgten

sep-ligne-940x25

Katerina Undo (GR) is an artist with a particular interest in exploring the acoustics frontiers. The notion
of the hearing body is the main focus of her work, seeking for the interrelationships between subjects-objects,
inside-outside and structures of resonance, by means of generation, transmission and perception of sound.
Her recent projects refer on the fluid interchange of signification when sound is transmitted directly to the
inner ear of the listener. Katerina has had exhibitions in Europe and Asia.

sep-ligne-940x25

Dear Other,

Given that:
1. There is no Truth in Art, and 
2. All writing is pigshit,
I’m writing you the whole truth and nothing but the truth concerning the work:
W/HOLE Expansion
“The machine of being, or drawing to be looked at sideways”
Everyone will tell you that I am a schizophrenic megalomaniac. That is correct. It is normal to expect from a person like me a work referring to the self, to myself. Everyone will also tell you that I am obsessed with the occult and Antonin Artaud. That is also correct. Artaud is my vehicle in a transition from the absolute to the subjectile. Overwhelming my every single mental atom with transformations of desire. For I imagine that such is the desire of the other. Desiring machines, machines of being…
You like the thoughts I think. Don’t you?
When Artaud’s mental electricity electrocuted my mind, this work occurred.

Sincerely yours,

Katerina Undo

sep-ligne-940x25

NOÉMIE GOLDBERG / IMMATERIAL ATTRACTIONS

sep-ligne-940x25

no_01
no_02
no_03
no_04
no_05
no_06
no_07
no_08
no_09
no_10

sep-ligne-940x25

© Photos : Gaetan Chekabian, Aurore de Montpellier, Delphine Lechien, Milosz Martinyak

sep-ligne-940x25

Si le tableau est une fenêtre sur le monde, quel tableau notre monde induit-il ?

Chacune de mes interventions in situ est une proposition de réponse à cette question.

Parmi les discours les plus audacieux de la conceptualisation de l’espace, source d’inspiration pour mon travail, il y a la cosmologie et l’astrophysique, explorant aux limites de l’imaginaire d’une époque. Cependant, au quotidien, nous pensons et vivons l’espace au travers de modèles de pensée plus consacrés, issus de notre culture, avec un arrière-fond d’une densité profonde, sous-jacente et sourde, insaisissable, dont nous émergeons en îlots individuels.

Chaque intervention in situ vise à rompre cette articulation conventionnelle de l’espace et du corps, celle que nous vivons usuellement -et dont nous sommes quelque part prisonniers. L’occasion alors, d’explorer, d’expérimenter les potentialités de l’espace à accueillir des mondes visuels cachés silencieusement au confins de nos imaginaires.

Immaterial Attractions place celui qui s’y aventure dans une multiplicité inattendue, née de la fragmentation des lieux et des regards, une traversée spéculaire qui happe espace, regards et corps dans un monde de lumière et de reflets.

Depuis 2004, Noémie Goldberg investit des espaces de toutes natures avec ses Installations et ses Repas in situ : espaces publics, lieux d’art, lieux privés, tant en Belgique qu’à l’étranger. Avec des interventions aux mediums multiples et variés, pour la plupart éphémères, elle développe une œuvre singulière créant un dialogue spécifique entre forme, couleur et espace. Chaque intervention accorde une place centrale au visiteur dont l’engagement physique et mental demeure primordial.

bandeau-info-940x75
sep-ligne-940x25